Co-Engineeringille vuosi 2024 alkaa tärkeillä muutoksilla. Yritys on 1.1. alkaen tunnettu nimellä CoE Group, ja sen uunituoreet verkkosivut on juuri avattu. Ulospäin näkyvien muutosten takana on kokonaisvaltainen brändiuudistus, joka valmistui vuoden 2023 loppupuolella.
Kipinänä brändiuudistukselle toimi vuonna 2022 laadittu kasvustrategia, joka nojaa muun muassa yritysostoihin. Keväällä 2022 kasvukumppani Juuri Partners tuli vähemmistöomistajaksi CoE Groupiin. Vuosina 2022–2023 CoE Group on vahvistunut myös yritysostoilla: syksyllä 2022 yhtiö hankki Anteplanin koko osakekannan, ja joulukuussa 2023 osaksi CoE Groupia liittyi Kotka Automation. Yritysostot ovat kasvattaneet CoE Groupin resursseja ja palveluvalikoimaa, mikä loi tarpeen brändin ja verkkosivujen uudistamiselle.
”Uusiutuva energia on ja tulee jatkossa olemaan yhä merkittävämpi osa CoE Groupin toimintaa. Tulemme tekemään entistä enemmän projekteja vihreän siirtymän parissa ja kasvamaan ja kehittymään sillä saralla. Halusimme yrityksen koko brändin heijastelevan tätä sekä sisään- että ulospäin”, kertoo viestintäpäällikkö Riikka Hokkanen.
Uusiutuva energia on tuotu verkkosivujen ja brändin visuaaliseen ilmeeseen vihreällä värillä sekä raikkaudella ja ilmavuudella. Uudet verkkosivut ovat paitsi ulkoasultaan nykyaikaisemmat, myös toimivammat ja selkeämmät – sisällöistä on karsittu ylimääräistä, jolloin etsittävä tieto on helpompi löytää. ”Selkeys oli ykköstavoitteemme.”
Brändi heijastelee toiminnan ydinosa-alueita
Siinä missä verkkosivut heijastelevat CoE Groupin brändiä ulospäin, sisäinen brändityö on selkeyttänyt yrityksen identiteetin helposti ymmärrettävään ja viestittävään muotoon. Kun muun muassa yrityksen juuret, arvot, tavoitteet ja toimintaperiaatteet ovat kaikille selvät, ne toimivat punaisena lankana yrityksen päivittäisessä toiminnassa. Hokkanen nostaa CoE Groupin toiminnasta esiin erityisesti joustavuuden asiakastyössä sekä aidon halun pitää huolta työntekijöistä. ”Rekrytointi on meille tänäkin vuonna tärkeä painopistealue, joten myös brändimme ja toimintamme tulee tukea sitä. Haluamme pitää työntekijöistä huolta ja varmistaa, että tämä on oikeasti hyvä paikka työskennellä. Nyt brändimme heijastelee tätä ja muita toimintamme ydinosa-alueita entistäkin paremmin.”